Kacérkodtunk már egy ideje a gondolattal, hogy elkezdünk saját túraútvonalakat tervezni, ugyanis a körtúrákat szeretjük igazán – tapasztalatunk szerint ezekkel tudjuk a legtöbbet kihozni egy-egy kirándulós napból. Az első saját tervezésű utunk egy rövid (utazással együtt fél napos), de látnivalókban gazdag kirándulás: március elején avattuk fel a Mátrafüred – Benevár romjai – Rákóczi-forrás – Muzsla-kilátó – Mátrafüred kört.

Túra hossza: 3,94 km

Szintkülönbség: 190 m

Tájegység: Mátra

Kiindulási pont: Mátrafüreden a Tornyos Panzió felé kell letérni a 24-es útról jobbra, és a panzió után nem sokkal a nyilvános WC mellett egy kis parkolót találunk – itt lehet hagyni az autót.

A parkoló után ugyanazon az úton indultunk be az erdőbe a Somor-patak mentén. Eleinte a kék háromszög és a kék kereszt együtt halad, de figyeljünk, mert ahol szétválnak, ott meredeken balra fel a hegyoldalba a kék keresztet kell követnünk!

A kaptatón felérve pont szusszantunk volna egyet, amikor egyszercsak két rohanó kos tűnt fel a fák között, óriási robajjal vágtatva árkon-bokron át. Mire felfogtuk, hogy mi történik, Bogi már eredt is a nyomukba, hangosan ugatva utánuk. A mi egyébként nyugodt, szófogadó, hűséges kutyánk fittyet hányt arra, hogy próbáljuk behívni, csak egyre messzebbről hallottuk a csaholását, ahogy igyekezett utólérni őket… Azonnal elindultunk abba az irányba, amerről hallottuk a hangját, a többi kiránduló is segített, hogy merre látták elszaladni. Csak addig a pontig mentünk, ameddig biztosan tudtuk, hogy merre haladt, bízva abban, hogy a saját szagát követve ugyanarra fog majd visszajönni. Minimum fél óra elteltével szerencsére így is lett… Igen, így utólag tudom, hogy felelőtlenség volt elengedni. Igen, gyakorlott túrázó lévén ez csúnya hiba volt. …és igen, megtanultuk a leckét.

Itt szeretnék arra is kitérni, hogy az elsősegély csomagra sokan csak legyintenek, de nálunk igenis alapfelszerelésnek számít ha kirándulni indulunk, és én mindenkit ugyanerre bíztatok! Valóban foglalja a helyet a zsákban, és ne legyen rá szükség, de ha mégis… Mi például itt használtuk először: Vince rosszul lépett miközben próbáltunk Bogi nyomára bukkanni, úgyhogy igen nagy hasznát vettük a rugalmas fáslinak, ami szerencsére nálunk volt!

Szóval a kék háromszög és a kék kereszt szétválása után a kaptatón (újra) felérve már nem kellett sokat haladni, amíg bal kéz felé letérhettünk Benevár romjaihoz.

A romok megtekintése után visszatértünk a kék keresztre, és egy rövid szakaszon visszafele haladtunk az első elágazásig. Itt letértünk a jelzésről jobbra egy széles földútra, amin a következő elágazásnál egyenesen haladtunk tovább, és végig kicsit jobbra tartva leereszkedtünk a hegyoldalon. A völgybe leérve ismét a Somor-patak fogadott bennünket – itt élesen balra fordulva rátértünk a piros sávra, ami pár lépés után a Máriácska erdei kápolnához vitt. Ez előtt van lehetőség megpihenni – asztalokat és esőbeállókat is találunk.

Innen a kápolnát jobb oldalról megkerülve a sárga kereszten haladtunk tovább. A térképen jelzett gázlónak csak a medrét láttuk, víznek semmi nyoma nem volt. Végig a sárga keresztet követve egyenesen a Rákóczi-forráshoz vezetett utunk.

A forrásnál bal kéz felé áttértünk a sárga sávra, ami átvitt a hegy másik oldalán található Muzsla-kilátóhoz, ahol a borús idő ellenére is gyönyörködhettünk a kilátásban.

A sárga sávon folytattuk utunkat, és szép lassan leereszkedtünk Mátrafüred központjába. A főutat elérve tovább haladtunk lefele, egészen addig az elágazásig, ahol kocsival letértünk – itt a parkoló felé vettük az irányt, és hamarosan elértük a kiindulási pontot.

Nekünk a kis közjátéknak köszönhetően 6,5 km lett a vége. Az izgalmakban gazdag kirándulást a mátraházi lángos és palacsinta büfében zártuk, amit jó szívvel ajánlunk az arra járóknak!