Túlzás nélkül évek óta tervezzük, hogy beszerezzük a Kéktúra füzetet, és elkezdjük gyűjteni a pecséteket. Számtalan helyen jártunk már, de csak tavaly év végén érett meg igazán az elhatározás, hogy vágjunk bele, méghozzá kezdjük a Gyermek Kéktúrával! Ugyanis megyünk mi szülők időnként külön is nagyobb távokra, de egyre ritkábban, mert mióta Bogi kutya csatlakozott családunkhoz, a gyerekek maradék kételye is elszállt azzal kapcsolatban, hogy a túrázás, még ha sokszor fárasztó is, de azért nagyon szuper közös időtöltés!

Gyermek Kéktúra

A Gyermek Kéktúra 6-14 éves kor között teljesíthető, összesen legalább 300 km megtételének igazolása szükséges hozzá. A pecséteket ugyanabba a Kéktúra füzetbe kell gyűjteni, mint az Országos Kéktúra esetében, ugyanis ezek később beleszámítanak a teljes útvonal igazolásába, amennyiben a lelkes fiatal túrázók mind az 1165 km-t szeretnék bejárni.

Abban az esetben, ha tájegységenként legalább 50 km-t sikerül teljesíteni, akkor a tájegységi jelvényeket is begyűjthetik az ifjú természetjárók. A Gyermek Kéktúra esetében a meghatározott 9 tájegység a következő: Kőszeg-Kemeneshát, Balaton-felvidék, Bakony, Vértes-Gerecse, Pilis-Budai-hegység, Börzsöny-Cserhát, Mátra, Bükk-Aggteleki-hegység, Cserehát-Zempléni-hegység.

Kéktúra – 14. szakasz: Hűvösvölgy – Rozália téglagyár

Túra hossza: 14,2 km

Szintemelkedés: felfele 525 m, lefele 625 m

Tájegység: Budai-hegység

Kiinduló pont: Hűvösvölgy, Széchenyi-hegyi Gyermekvasút végállomása

Idén talán az első igazi tavaszi hétvégén vágtunk neki a túrának. A tömegközlekedés vasárnap nyújtotta lehetőségeinek számba vétele után úgy döntöttünk, hogy két autóval megyünk: egyiket odafele a célállomásnál hagyjuk, így a két gyerekkel, a kutyával és a hozzánk csatlakozó nagymamával nem leszünk délután időhöz kötve. A helyszín közelsége miatt a praktikussági szempontokat tartottuk szem előtt, ugyanis élénken él bennem annak emléke, amikor Eger környékén 2-3 éve valamikor télen kettesben mentünk végig egy nagyobb szakaszt, majd a menetrendhez képest 10 perccel korábban húzott el a távolsági busz az orrunk előtt. Integethettünk neki a hegyoldalból, aztán hulla fáradtan, jól kiizzadva vártunk bő fél órát a sötétben, fagypont körüli hőmérsékletben…

Szóval kiindulási pont a Gyermekvasút végállomása. Az eredeti útmutatóval ellentétben a pecsét nem a váróban (ezt tábla is jelzi), hanem fent a megállóban van kihelyezve, a lépcső tetején a bal oldali oszlopon. Tintával átitatott bélyegzőpárnát (min. 3×3 cm) vigyetek magatokkal, az sehol sem része a bélyegződobozoknak!

Amint meglett az első pecsét mindannyiunk füzetébe, a Hűvösvölgyi út túloldalán pár lépés után, az Ördög-árkon átkelve máris az erdőben találtuk magunkat.

Innen könnyű erdei séta vitt egészen a Hármashatár-hegyi repülőtér széléig, ami kedvenc kutyázós helyeink egyike, de most csak a fák mögül láttuk, párhuzamosan mellette ugyan, de végig az erdőben haladt kékkel jelzett turistautunk.

Mátyás király Vadaskertjének emléktáblája után a nagy elágazásnál természetesen továbbra is a kék jelzésen haladtunk tovább: az Oroszlán-sziklát elhagyva egy kis kaptató után nem sokkal elértük az Árpád-kilátót. Itt letáboroztunk, és elfogyasztottuk az útra csomagolt szendvicseket.

Innen aztán a Szép-völgy irányába ereszkedtünk le a hegytetőről, gyönyörű vadvirágokat látva az út szélén. A Fenyőgyöngye vendéglőnél átkeltünk a Szépvölgyi úton, majd nekivágtunk a hegyoldalnak, hogy felkaptassunk a Hármashatár-hegyi kilátóhoz. Ezt a szakaszt kocsival a szerpentinen felfele már nem egyszer megtettük, de gyalog a hegy lábától most először.

Az Udvarház étterem mögött, az adótorony felől érkezünk fel – itt mindkét helyen találunk bélyegzőt, valamint az erdei iskolánál is. A kiinduló pont után 8 km-rel adminisztráltuk a második pecsétet, majd letelepedtünk egy kicsit, hogy a fiatalkorúak szusszanhassanak egyet. Gyönyörű kilátás nyílik a Dunára és a szemközti hegyoldalakra egyaránt.

Jól tettük, hogy megpihentünk kicsit, mert a Guckler Károly-kilátót megkerülve, a Hangár előtt átvágva, a Rotter Lajos turistaház mellett nekivágtunk a túra legtechnikásabb szakaszának meredek völgy- és hegymenetekkel. Vállalható hosszúságú ez a nehezebb terep, de lehetőleg megfelelő cipőben, és óvatosan induljunk neki.

A következő pecsételő hely 1,7 km-re a Virágos-nyeregnél található – a réten átvágva, egy villanyoszlopon. Innen az utolsó szakasz 4,5 km a Rozália téglagyárig – ez ismét kényelmes erdei séta, méltó levezetése az egész napos kirándulásnak.

A Rozália téglagyár főbejáratánál szintén egy villanyoszlopra erősítve találjuk a szakasz végét igazoló bélyegző helyet.

Ennél jobb kezdést el sem tudtunk volna képzelni!