A Balaton-felvidéken rengeteg helyen jártunk már (van, ahol nem is egyszer), de Csobánc várához csak idén jutottunk el először. Ez az ötlet is a kirándulástippek.hu oldalról származik – a linken megtaláljátok a letölthető GPS track-et, és a részletes leírást.

Mi annyit módosítottunk az útvonalon, hogy fent egy kicsit nagyobb körben bóklásztunk (hogy körben minden irányba élvezhessük a panorámát), és végül ugyanazon az útvonalon jöttünk le, amin felfele is mentünk – ez a teljes távon alapvetően nem változtatott.

Túra hossza: 4,5 km

Szintkülönbség: 220 m fel és le

Tájegység: Balaton-felvidék

Kiindulási pont: Gyulakeszi, Csobánc vára parkoló

Felfele egyenletesen, folyamatosan emelkedik az útvonal, ami némi állóképességet azért megkövetel, de több ponton van lehetőség megállni, és akár egy padon megpihenve gyönyörködni a kilátásban.

A vár romjaitól pazar panoráma nyílik a környező hegyekre és a Balatonra – az ilyen látvánnyal szerintem nem lehet betelni!

A vár történetéről itt olvashattok bővebben.